تو به من خنديدي

امروز يه اي ميل برام اومد كه خيلي جالب بود. در مورد يه شعر معروف از حميد مصدق و پاسخي منتصب به فروغ فرخزاد و در پايان پاسخ يه شاعر ديگه به هر دوي اونها. حميد مصدق از زبان پسر نوشته، فروغ از زبان دختر پاسخ گفته و آن شاعر سوم هم از زبان سيب.

من هم به اين نتيجه رسيدم كه هر چي كاسه كوزه است سر يه باغبون بدبخت شكسته شده. اين بود كه من هم از زبان اون باغبون اين جواب رو نوشتم:

من نگاهي غضب آلود

به لبخند تو و

بغض پسر مي كردم

چون نمي دانستيد

آن درخت سيب در باغچه ما

يادگار پدر پير پسر بود

يادگاري زجواني دو دوست

 

پسر از خنده تو بغض نمود

من به لبخند تو اما غضب آلود شدم

كه چرا پاسخ آن ترس پسر را دادي

تو به لبخندي و يك سيب به خاك افتاده

تو نمي دانستي

از پس خش خش آن رفتن و آن بغض نگاه

عشق دندان زده اي مي ماند

عشق قرباني مظلوم غرور

 

سالها رفت و هنوز

آن درخت سيب در باغچه خانه ما

مي دهد آزارم

كه چه مي شد آن سيب

اندر آن روز پر از دلهره و گريه تلخ

به زباني به شما مي فهماند

قاصدي بود زدوران قديم

قاصدي بود زدوران جواني دو دوست

2 پاسخ to “تو به من خنديدي”

  1. نیلوفر Says:

    بوگی شاعر شدی !!!!!!!!!!! و چه زیبا بود سروده ات . و چه زیبا این اشعار نشون میده که همه ی ما متاسفانه گاهی جوری رفتار می کنیم که اطرافیانمون دچار اشتباه میشن و دلخوری به بار میاد . این همه دلخوری و ناراحتی که ادم ها رو از هم دورتر و دورتر میکنه فقط واسه این که بلد نیستیم از زبونمون و قدرت سخنوری درست استفاده کنیم و گاهی وقتی برای جبران باقی نمیمونه 😦

  2. boogiwoogi Says:

    نيلوفر جان، ممنون. متاسفانه كاملن درست مي گي. در بيشتر مواقع به جاي حرف زدن و رفع سوء تفاهم ترجيح مي ديم پيش داوري كنيم و بر اساس اون تصميم بگيريم.

پاسخی بگذارید

