تحمل

مدتهاست مرتب می بینم اطرافیام سر مسائل واقعن الکی با هم درگیر می شن. خیلی از این درگیری ها به شکلی بوده که یه جورایی من هم پام وسط کشیده شده. مدتها دندون رو جیگر گذاشتم ولی واقعن دیگه خسته شدم. اینه که اومدم و اینجا شروع به نوشتن کردم.

بابا، زندگی اینقدر مشکلات داره که دیگه نیاز نیست خودمون هم به این مشکلات اضافه کنیم. سر مسائل الکی به پر و پای هم می پیچیم. بی دلیل به هم گیر می دیم و هم دیگرو تخریب می کنیم. نمی شینیم یه ذره فکر کنیم که چقدر انرژیمون رو داریم سر این مسائل الکی هدر می دیم. به جای این که درگیر کارهای اساسی بشیم نشستیم ببینیم کی چی کار کرد که یا حالشو بگیریم یا تلافی کنیم.

چیزی که مشخصه اینه که وقتی حس می کنیم یه نفر یه مشکلی رو برامون ایجاد کرده، از دو حالت خارج نیست. یا واقعن اون طرف اون مشکل رو ایجاد کرده یا ما دچار سوء تفاهم شدیم.

بابا جون آخه چرا به جای این که بشینیم با هم حرف بزنیم و اگه مشکلی هست اونو حل کنیم اگه هم سوء تفاهم بوده اون رو رفع کنیم شروع می کنیم به درگیر شدن و تخریب هم دیگه؟ آخه چه نفعی تو این همه جنگ و دعوای الکیه؟

دیگه خسته شدم از بس به این گفتم کوتاه بیا به اون یکی گفتم بی خیال شو. به خدا صبر و تحمل هم بد نیست. تا حالا هم ندیدم به خاطر تحمل از کسی ایراد بگیرن.

به خدا این کارها زشته.

7 پاسخ to “تحمل”

  1. نسرین Says:

    چی شده داداشی، کی اذیتت کرده؟ عکس بده جنازه تحویل بگیر

  2. نیلوفر Says:

    اوه اوه ، نسرین خانم بازم به بقیه حداقل همدیگرو تخریب می کنن و به هم گیر می دن ، شما دیگه می خوای جنازه ی مردم و تحویل بوگی بدی !!!!!!

    بوگی جان سخت نگیر موضوع مثل حکایت اون لاک پشت هاست که برات ایمیل کردم . مشکل اینه که همه دنبال اینن که ببینن مقصر کیه یا کی چه اشتباهی می کنه که بعد مچشو بگیرن یا به قولی حالشو بگیرن ، در حالی که اگه هر کس واقعا ایرادات خودشو رفع کنه یا مراقب کارهای خودش و رفتار خودش باشه هیشکی از دست یکی دیگه دلخور نمیشه . ولی اکثرا تفریحمون شده درآوردن حرص همدیگر .

  3. نسرین Says:

    نیلوفر عزیز لحن من کاملاٌ شوخی بود، من با نظر شما موافقم

  4. نیلوفر Says:

    مرسی نسرین جان . می دونم منم شوخی کردم . 🙂

  5. boogiwoogi Says:

    نسرین جان، مگه کسی می تونه بوگی رو اذیت کنه؟:) اون آدما که گفتم بیشتر خودشون رو اذیت می کنن.

    نیلوفر جان، مسئله اینه که ما آدما خیلی دیر یاد می گیریم که مهمترین چیز تو زندگیمون دوستان و اطرافیانمون هستن.

  6. dawn Says:

    مطمئن باش اگه کسی دیگه تو خیابون هم بمونه و هیچ چاره ای نداشته باشه از تو یکی دیگه کمک نمی خاد. نه کمک و نه همفکری. در ضمن کسی کسی رو تخریب نکرده. که جنابعالی کاه کهنه هارو باد می دی.

  7. boogiwoogi Says:

    dawn عزیز، فکر می کنم اشتباه گرفتی. چون این پست اصلن مربوط به شما نمی شد.

پاسخی بگذارید

